Köpvillkor
Reklamationer
Om du mottager en skadad vara så skall du alltid skicka ett meddelande till oss på info@tiande.se senast fem (5) dagar efter att du har mottagit din leverans. Meddelandet skall innehålla ordernummer och namn samt en beskrivning av felet. Vi kommer att antingen åtgärda felet eller skicka en ny vara så snart som möjligt. Tänk på att alltid spara originalförpackningen. Utan originalförpackning så kan vi ej acceptera en reklamation av varan.
Leveransvillkor
Vi levererar för närvarande endast till adresser inom Sverige. Om du vill ha din beställning levererad till ett annat land ber vi dig att ta kontakt med vår kundtjänst. åtgärda felet eller skicka en ny vara så snart som möjligt. Tänk på att alltid spara originalförpackningen. Utan originalförpackning så kan vi ej acceptera en reklamation av varan.
Godkännande av returer
Efter det att vi har mottagit din returnerade/reklamerade vara kommer vår returavdelning att inspektera varan. Om returen/reklamationen har godkänts kommer vår kundtjänst att ta kontakt med dig för att avtala om en ny leverans alternativt om full återbetalning av varan. Vi jobbar hårt med att hantera alla ärenden så snabbt som möjligt, vanligtvis så tar det maximalt 10 arbetsdagar.
Ångerrätt
Vi på Tiande.se vill självklart att du skall vara nöjd med ditt köp hos oss, därför har du alltid fjorton (14) dagars ångerrätt med full återbetalning. Om du vill skicka tillbaka din vara så betalar du endast returfrakten. Ångerfristen räknas från den dag då du hämtar ut eller kvitterar varan från någon av våra fraktpartners eller ombud. Om du vill nyttja din ångerrätt måste du informera oss på info@tiande.se. Ange ordernummer och upphämtningsadress samt anledning till återköp.